Klachtenwijzer

Bent u ontevreden over de kwaliteit van de zorg? Wilt u een klacht indienen maar weet u niet hoe? Of hebt u al een klacht ingediend maar bent u niet tevreden over de afhandeling ervan? Vaak kunt u verschillende stappen zetten. Dit is afhankelijk van wat u wilt bereiken. De Klachtenwijzer helpt u verder.

De Klachtenwijzer wijst u aan de hand van een aantal vragen de weg naar 1 of meer mogelijkheden om uw klacht op te lossen.

  • Hebt u behoefte aan een persoonlijk advies? Neem contact op met het Landelijk Meldpunt Zorg.
  • Wilt u eerst weten hoe de Klachtenwijzer werkt? Lees meer over het gebruik van de Klachtenwijzer.

Start de Klachtenwijzer

Kwaliteit van zorg

Het Landelijk Meldpunt Zorg geeft advies en informatie over de afhandeling van klachten over de kwaliteit van zorg. Wij lossen geen klachten op, maar helpen u wel verder. Zo informeren wij u over de mogelijkheden uw klacht op te lossen, beantwoorden wij uw vragen en helpen u met praktische tips.

U kunt bij het Landelijk Meldpunt Zorg geen klachten melden over de jeugdhulp. Voor meldingen of klachten over de jeugdhulp kunt u contact opnemen met uw gemeente.

Ook kunt u terecht bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp (AKJ). Iedereen die te maken heeft met jeugdhulp en daar vragen of klachten over heeft, kan gratis ondersteuning krijgen van een vertrouwenspersoon van het AKJ. U kunt bellen naar 088-5551000, mailen naar info@akj.nl, of chatten op www.akj.nl (de chat is open van maandag tot en met donderdag van 16:00-18:00 uur en op vrijdag van 15:00-17:00 uur).

Daarnaast kunt u bellen met de klachtlijn van de Inspectie Jeugdzorg, op werkdagen bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur op telefoonnummer 088-120 50 05. U kunt ook het contactformulier invullen op www.inspectiejeugdzorg.nl.

De Rijksoverheid. Voor Nederland.