Ik heb een vraag

Bij het overzicht met veelgestelde vragen vindt u het antwoord op veel vragen. U kunt makkelijk zoeken door uw vraag of trefwoord in te typen. Staat uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op.

Contact met het Landelijk Meldpunt Zorg

Bel ons op 088 - 120 50 20 (op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur), vul het contactformulier in of schrijf een brief.

Populaire vragen

Wat kunt u verwachten van het Landelijk Meldpunt Zorg?

Het Landelijk Meldpunt Zorg (LMZ) biedt u een luisterend oor, informatie en advies als u een vraag of klacht heeft over de zorg. U kunt ons bellen , ons contactformulier invullen of een brief schrijven. Het LMZ lost uw klacht niet op. Dit is de verantwoordelijkheid van de zorgaanbieder zelf. …

Wat regelt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)?

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) . Waarom een Wet kwaliteit, klachten en ges…

De Rijksoverheid. Voor Nederland.