Organisatie

Het Landelijk Meldpunt Zorg is opgericht om mensen te helpen met advies en informatie over de afhandeling van klachten over de kwaliteit van zorg. Wij lossen geen klachten op, maar helpen u wel verder. U kunt bij ons ook een klacht melden. Het meldpunt levert een bijdrage aan de verbetering van de klachtenafhandeling in de zorg. Met het jaarlijkse Klachtbeeld komt er meer duidelijkheid over klachten in de zorg.

Meer informatie over de organisatie

Monitoren van klachtafhandeling

Wij kunnen voor u bijhouden of uw zorgaanbieder uw klacht tijdig afhandelt. Dit doen wij door de termijnen te volgen die in de klachtenregeling staan genoemd. Als uw zorgaanbieder zich hier niet aan houdt, dan nemen wij namens u contact op als u dat wilt.

Ik heb een klacht, wat nu?

Vaak zijn er verschillende mogelijkheden om uw klacht op te lossen. Meer weten? Doe de Klachtenwijzer.

Een vraag aan het Landelijk Meldpunt Zorg?

Bel ons op 088 - 120 50 20 (op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur), vul het contactformulier in of schrijf een brief.

De Rijksoverheid. Voor Nederland.